A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a Kaposvári Egyetemmel és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közösen 2018. szeptember 27-én ingyenes szakmai rendezvényt tart I. Élelmiszer és Marketing Nemzetközi Konferencia címmel.

Napjaink komplex globális kihívásai között kiemelt szerepe van a biztonságos élelmiszerellátásnak, amely egyénre szabott és egészséges táplálkozást segítő fogyasztási igénnyel párosul. A trendek egyértelműen paradigmaváltást mutatnak a fogyasztói magatartásban, amelyre a vállalatok mérettől, tevékenységi körtől, földrajzi elhelyezkedéstől függetlenül válaszokat keresnek. Ehhez járul hozzá hagyományteremtő szándékkal a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, a Kaposvári Egyetem és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal közösen szervezett ingyenes I. Élelmiszer és Marketing Nemzetközi Konferenciája. A konferencia célja a hazai és nemzetközi trendeket egyaránt felvonultató, információban gazdag, izgalmas és tanulságos gyakorlati tapasztalatok bemutatása az agrár- és élelmiszergazdaságban résztvevők számára.

A konferencia két tématerületre koncentrál, az innovációra és az együttműködések erősítésére az élelmiszerláncban. A fogyasztói igények kielégítésében nem kérdéses az innováció helye és szerepe, amely átível az oktatás, a kutatás, a szabályozás, az ipar, a kereskedelem területén, mint ahogyan országhatárokat sem ismer. Mindebből adódóan nem nélkülözhető az együttműködés a különböző szintek, szereplők között, valamint az egyes szinteken belül egyaránt.

A konferencia két részből áll. A rendezvény első felében plenáris ülések lesznek, amelyeket előadásonként egy-egy rövid vitaindító beszélgetés követ. A szakmai előadásokon bemutatásra kerülnek a szakterületi célok, sikerek, programok, amelyek a napi munkák során bekövetkezett kihívásokra és jó gyakorlatokra rámutatva hozzájárulnak az érintett résztvevők versenyképességéhez.  A rendezvény második részében kerekasztal-beszélgetés keretében az innovációban és az együttműködésben példamutató szereplőket szólaltatunk meg annak érdekében, hogy a résztvevők a fókusztéma több aspektusát megismerhessék. A beszélgetés során elismert szakembereket a termékpálya minden szintjéről - termelés, feldolgozás, kiskereskedelem, gasztronómia, klaszter, egyesületek és oktatás -, valamint a média képviselőit ültetjük egy közös asztal mellé.

A szervezők a rendezvényre mintegy 200-250 főt várnak, köztük gazdálkodókat, élelmiszeripari szereplőket, szakembereket, szaktanácsadókat, döntéshozókat valamint tudományos szereplőket. A konferencia teljes időtartalma alatt kiállítás működik, ahol kiemelkedő élelmiszeripari vállalatok, egyéni és társas vállalkozások kínálnak innovatív termékeket bemutatóikon.  

 

Rendezvény helyszíne: Kaposvári Egyetem, Új tanügyi épület, 170-es előadó

(7400 Kaposvár, Guba S. u. 40.)

Rendezvény időpontja: 2018. szeptember 27. (csütörtök)

 

SZAKMAI PROGRAM

 

12.00 - 13.00                      Regisztráció, Zselici lepény kóstoló, frissítők

13.00 - 13.10                      Megnyitó, köszöntők - Kaposvári Egyetem, NAK

 

Plenáris előadások

Levezető elnökök:          Papp Gergely – szakmai főigazgató-helyettes,

                                          Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

                                          Juhász Anikó – agrárgazdaságért felelős államtitkár-helyettes, Agrárminisztérium

13.10 - 13.30                   Innováció és élelmiszermarketing helye és szerepe a Kaposvári Egyetemen

                                          Szigeti Orsolya dékán, Kaposvári Egyetem

13.30 - 13.50                  Hungarian-Croatian co-operation in terms of food processing and marketing - the example of Podravka

                                          Darko Karić Managing Director, Podravka

13.50 - 14.10                   A vásárló, mint partner – a NÉBIH szemléletformáló programjai

                                          Oravecz Márton elnök, NÉBIH

14.10 - 14.30                   Innováció és együttműködések a Fino csoportnál

                                           Egyed László tulajdonos, Fino-Food Kft.

14.30 - 14.50                    A közösségi agrármarketingé a jövő: közös célok, közös kampányok, közös sikerek

                                           Ondré Péter ügyvezető, Agrármarketing Centrum

14.50 - 15.10                    Innováció a székelyföldi helyi termékek esetén

                                           Lázár Ede dékán, Sapientia Egyetem

15.10 - 15.30                   Állófogadás

15.30 - 16.30                   Kerekasztal-beszélgetés

Moderátor: Ács Dóra, az Élelmiszer szaklap főszerkesztője

 

Mellékletek